Зареєстровані клієнти отримують -10% на наступне замовлення від 500 грн!
Каталог

Види та типи підшипників: класифікація

Види та типи підшипників: класифікація

Збірні вузли, що є частиною опори валів або осей, які обертаються, це необхідні деталі в різних рухомих конструкціях промислового обладнання. Які бувають підшипники, як вони класифікуються, у чому їх особливості – відповіді на ці питання розкриємо далі в статті.

Основні види підшипників

Розподіл підшипникових вузлів на види відбувається за принципом їхньої дії. За цим критерієм вони бувають двох видів – підшипники кочення та ковзання.

  1. Опорні вузли кочення

Купити підшипники у вигляді кільця з вбудованою циліндричною обоймою із кульок або роликів вигідно з різних сторін. Ці деталі використовуються всюди завдяки невисокому ступеню зношування, міцності, невеликого моменту тертя та можливості розвивати велику швидкість обертання. Щоб знизити знос в більшості моделей тіла кочення розділені сепаратором.

Переваги деталей кочення:

  • відрізняються мінімальною витратою рідини для змащення, витік можливий при потраплянні в систему частинок сміття або пошкодженні кілець ущільнювачів;
  • виготовляється безліч стандартизованих видів, типорозмірів, легко замінюються аналогами;
  • створюють мінімальну фрикційну взаємодію, не сильно нагрівають метал;
  • поряд із високою зносостійкістю мають доступну ціну через виготовлення доступних матеріалів із додаванням кольорових металів.

Недоліки запчастини в:

  • високій чутливості до сильних вібрацій, ударів, часто самі деталі генерують вібрації;
  • великому радіальному діаметрі точки кріплення підшипника, від чого підвищується навантаження на тіло;
  • великій вазі.

Ці типи підшипників можуть бути з відкритою конструкцією та із захисною кришкою. У відкриті вироби можуть потрапляти сторонні тіла, руйнувати їх. Закриті ж не потрібно обслуговувати.

  1. Вузли ковзання або шарнірні

Це напрямні механізму, в яких механічна взаємодія відбувається за відсутності тіл кочення, завдяки ковзанню прилеглих частин кільця. У корпусі конструкцій є втулка з антифрикційним матеріалом.

Між цапфою та вкладкою розміщено змащувальний шар. Рідина для змащення може використовуватися газоподібна, тверда, пластична або рідка. Завдяки їй знижується тертя, здійснюється відведення тепла, розділяються рухомі деталі, забезпечується захист виробу від негативного впливу навколишнього середовища.

Переваги деталей:

  • мають мінімальні розміри в радіальному напрямку;
  • придатні для роботи в забрудненому, хімічно агресивному середовищі;
  • можна створити роз'ємні конструкції, використовувати в місцях, де підшипникові вузли кочення застосувати неможливо;
  • вібрації, удари практично не відчуваються;
  • гарантують надійність при високих швидкостях обертання;
  • проста конструкція, що знижує ймовірність виникнення несправностей.

Недоліки запчастини проявляються в необхідності часто змінювати рідину для змащення, деталь має високий знос, через тертя метал нагрівається, від чого знижуються його технічні якості. Згодом елементи вузла можуть стиратися, тріскатися.

Ці два види підшипників – кочення та ковзання – мають власні класифікації, що позначаються за певними критеріями.

Класифікація підшипників за додатковими параметрами

Класифікація збірних вузлів проводиться для кожного виду запчастини окремо. Типи підшипників кочення поділяються за:

  • зовнішнім виглядом тіл кочення – голчасті, роликові, кулькові, комбіновані; ролики можуть використовуватися довгі й короткі, сферичної, бочкоподібної, циліндричної, кручений або конічної форми;
  • сприйняттям навантаження – радіальні, завзяті, завзято-радіальні та радіально-опорні;
  • кількості рядів елементів кочення – одно-, дво-, багаторядні;
  • матеріалу виготовлення – сталеві та гібридні;
  • рівнем захисту внутрішньої порожнини деталі – з ущільненнями, із захисною шайбою, відкриті;
  • методу монтажу на опорі – само- та несамовстановлювальні;
  • способу кріплення запчастини на опорі – за допомогою опорного болта, стяжних або закріплювальних втулок, стопорних канавок.

Класифікація підшипників шарнірного типу проводиться за:

  • напрямком сприйняття навантаження – розрізняють осьові, радіальні, радіально-опорні, опорні;
  • формою отвору в підшипнику – зі зміщенням поверхні/центру або без, багато- та одноповерхові;
  • типом приєднання – для рухомих та нерухомих з'єднань;
  • конструктивними особливостями – вбудовані, нероз'ємні, роз'ємні;
  • типом подачі мастила – гідродинамічні (самі контролюють тиск, спрацьовують автоматично при його зниженні) та гідростатичні (рівень мастильної рідини підтримується ззовні);
  • можливостями керування – регульовані та нерегульовані;
  • числом клапанів для мастила – з одним або декількома клапанами.

Крім стандартних конструкцій підшипникових вузлів, випускається багато опорних механізмів спеціальної конфігурації під певне обладнання.

Як вибрати, де вигідно придбати підшипник?

На сайті інтернет-магазину «Авто-Пром-Запчастина» реалізуються оригінальні підшипникові вузли різних видів, класифікацій від провідних українських, світових брендів. Компоненти представлені в широкому асортименті цін, що надає можливість вибору кожному.

При виборі деталі рекомендуємо орієнтуватись на її габаритні розміри, призначення, умови експлуатації, допустимий обсяг навантажень, температуру, кількість повних обертів валу за одиницю часу.

У каталозі кожен підшипник фото має особисте, а також короткий опис, що сприяє правильному підбору деталі. Доставляють замовлення оперативно по всій території країни.